جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان ریاست امام جمعه و با حضور فرماندار لاهیجان در سالن شهید کریمی فرمانداری برگزار شد.

سایه گیلان: روح الله بخشی‌نژاد در حاشیه این جلسه گفت: آگاه سازی خانواده ها در ارتقای فرهنگ سازی حجاب و عفاف تأثیرگذار است و لازم است در تقویت بنیان خانواده‌ها کارهای اساسی انجام شود زیرا هر سیلی که ما میخوریم از تزلزل سبک زندگی در خانواده ها است.
بخشی نژاد عنوان کرد: از برگزاری برنامه فرهنگی در روستاها نباید غفلت شود و باید فراتر از این کارها در حوزه عفاف و حجاب در سطح شهرستان فعالیت شود و خروجی کار باید این باشد که ارزش‌های جامعه حفظ شود
وی ضمن تشکر ازاهتمام و پیگیری امام جمعه محترم در شورای فرهنگ عمومی افزود: با پیگیری دبیر شورا، برای بستر سازی امورات فرهنگی چشم اندازی طراحی و تدوین شود

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: رهبر عزیز فرمودند؛ فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است و اگر ما بخواهیم یک طلایه‌دار مسائل فرهنگ در کشور را بشناسیم، رهبر انقلاب است.
وی تصریح کرد: ویژگی کار فرهنگی خوب از نظر رهبر معظم انقلاب پر محتوا بودن آن است و لازم است از انجام کارهای سطحی پرهیز و فعالیتهای فرهنگی با ابتکار عمل همراه و چشم نواز باشد.
وی بیان داشت: رویکرد شهرستان رویکرد اقناعی و ایجابی است و تاکنون رویکرد سلبی نداشته ایم و باید وحدت رویه در مسائل فرهنگی را ایجاد کنیم

بخشی نژاد سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی از موضوعات کلیدی و دستور کار اساسی شورای فرهنگ عمومی شهرستان دانست و گفت: تصمیمات شورا باید به‌صورت منظم و مستمر بررسی و مصوبات کاربردی و مناسب برای تقویت و حمایت از آن‌ها در دستور کار باشد.
وی با اشاره به نقش متولیان امر فرهنگ به ویژه آموزش و پرورش در ترویج و تبیین فرهنگ عمومی تصریح کرد: متولیان آموزش و پروش بر تشویق دانش آموزان و تجلیل از برترین‌های اخلاق و عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشند تا در جامعه الگو سازی گردد.