سرپرست فرمانداری لاهیجان در نشست با کارفرمایان و شرکت‌ها که به مناسبت هفته کار و کارگر در دفتر کار فرماندار لاهیجان برگزار شد، افزود: رشد تولید و رونق کسب و کار هر واحد تولیدی در گرو فعالیت موثر و انگیزه دار بودن کارگران آن است.

سایه گیلان: وی اظهار داشت: اگر هر کارفرمایی در ازای موفقیت در تولید و سود بیشتر مشوق هایی برای کارگران خود در نظر گرفته و آنان را در این توفیق مشارکت دهد، انگیزه کارگر برای فعالیت در واحد افزایش می یابد.
وی افزود: تاریخ نشان داده است هر جامعه ای که اهمیت و نقش کارگران را به خوبی درک کرده در نهایت توانسته به رونق تولید و توسعه پایدار دست پیدا کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان از کارگران به عنوان محور توسعه یاد کرد و ادامه داد: تعامل و رابطه سازنده بین کارگران، کارآفرینان و دولت نیز یکی از ارکان توسعه است که خوشبختانه این ارتباط در این شهرستان به خوبی برقرار شده است.

سرپرست فرمانداری لاهیجان تاکید کرد: درست است که رعایت قانون شرط است اما مقدم بر قانون، اعتقاد، اخلاق و حق بوده که باید کارگر و کارفرما در زمینه اعتقادی و اخلاقی با یکدیگر توافق کنند،.

وی بیان کرد: خوشبختانه شهرستان لاهیجان از قشر کارگری با بصیرت و با اعتقاد برخوردار است که از همین دریافتهای کم خود برای برگزاری مناسبتهای مذهبی و حفظ ارزشهای انقلاب هزینه می کنند، لذا مکلف هستیم از این کارگران به دلیل تحمل مشکلات و سختی های معیشت حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند برکاتی که در کشور است مرهون وجود کارگران است، اظهار کرد: ایشان در دیدار اخیر نیز با کارگران نقشه راه کشور و مسئولین در خصوص کارگران را ترسیم کردند و نقشه دشمنان را نقش برآب کردند.

وی تصریح کرد: هیچکس منکر مشکلات اقتصادی در شرایط حال کشور نیست و بیشترین بار مشکلات اقتصادی بر دوش قشر زحمتکش کارگران و کارمندان است، اما آن چه باعث این مشکلات شده تحریم‌های ظالمانه جبهه استکبار علیه نظام است

سرپرست فرمانداری لاهیجان بیان کرد: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر شعار سال را موضوعات اقتصادی نام گذاری می‌کنند و این نگاه حکیمانه و راهبردی ایشان به مسائل اقتصادی است زیرا در شرایط کنونی در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم.

روح‌الله بخشی نژاد با اشاره به اینکه مسئولین ما باید بدانند که هم اکنون در شرایطی مانند جنگ احد قرار داریم اظهار کرد: دولت انقلابی و مردمی که بر سر کار است تمام تلاش و همت خود را پای کار آورده است تا بتواند مشکلات جامعه را کاهش دهد و در آینده نتیجه آن را خواهیم دید.

وی تصریح کرد: توجه به قشر کارگر جز آرمان‌های اصلی انقلاب است و کارگران اصلی ترین نقش را در تحقق این آرمان دارند. رمز اصلی توسعه هر کشوری هم توجه به رکن اصلی آن یعنی کارگران است.

بخشی نژاد ادامه داد: در هر صورت در مقابل تولید، مصرفی نیز وجود دارد و این ۲ بخش و در نهایت تولید، کارفرما و کارگر بهم مرتبط هستند و سرنوشت آنان بهم گره خورده است.