مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در گزارشی به مناسبت هفته کارگر از پرداخت 17 هزار میلیارد تومان تعهدات بیمه ای و بیش از 3 هزار میلیارد تومان تعهدات درمانی در سال 1402 به مخاطبین خبر داد .

سایه گیلان: کیوان مرتضوی در این گزارش با اشاره به اینکه بیش از ۱۹۰ هزار مستمری بگیر در گروههای سه گانه بازنشستگان ، ازکارافتادگان و بازماندگان به همراه ۴۹۰ هزار نفر بیمه شده اصلی به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند از ارائه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهدات توسط این سازمان در سال ۱۴۰۲ به جامعه هدف خبر داده و اظهار داشت بیشترین رقم تعهداتی مربوط به تعهدت بلندمدت یعنی پرداخت مستمری ها با رقمی معادل ۱۶۲۲۰ میلیارد تومان بوده است .

وی همچنین اذعان داشت پس از مستمری ها ، هزینه های بخش درمان با رقمی حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان و بعد از آن مقرری بیمه بیکاری با ۵۹۰ میلیارد تومان قرار دارد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه رقم های اشاره شده بیانگر متوسط  ۱۷۰۰ میلیارد تومان تعهدات ماهانه میباشد با اشاره به اینکه تمامی تعهدات پرداختی در سالهای اخیر به شکل متمرکز از تهران انجام میگیرد خاطر نشان ساخت که وصولی های حق بیمه استان صرفاً ۶۰ درصد این تعهدات را پوشش داده و مابقی از طریق سایر استانها و یا سودآوری های اقتصادی سازمان جبران میگردد .

کیوان مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته کارگر گفت بزرگترین دریافت کنندگان تعهدات در استان را این قشر شریف دربرگرفته و تلاش در جهت اعتلای خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی کارگران به عنوان گسترده ترین قشر از بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان سرلوحه اهداف ما قرار دارد .