همزمان با گرامیداشت هفته معلم،با حضور فرماندار رشت، زمین ورزشی چند منظوره مدرسه دخترانه بنت الهدی صدر بخش لشت نشا در قالب افتتاح طرح شهید سلیمانی، به بهره برداری رسید.

سایه گیلان:  با حضور مهندس کیا عاشوری فرماندار رشت، همزمان گرامیداشت هفته معلم، زمین ورزشی چند منظوره مدرسه دخترانه بنت الهدی صدر بخش لشت نشا در قالب افتتاح طرح شهید سلیمانی به بهره برداری رسید.

عاشوری در این مراسم که با جشن گرامیداشت هفته معلم به صورت همزمان برگزار شد؛ اظهار داشت: در اختیار بودن فضای ورزشی مناسب تاثیر بسزایی در انجام رسالت تربیتی آموزش و پرورش داشته و فعالیتهای ورزشی مکمل و لازمه موفقیت برنامه های آموزشی است.

وی با بیان این که فراموش نکنیم اعتقاد به “عقل سالم، در بدن سالم است” ریشه در باورهای کهن مردم سرزمین‌مان دارد؛ افزود: بهینه سازی و بازسازی اماکن ورزشی مدارس می تواند کم تحرکی دوران کرونا را جبران و از بروز مشکلات مانند چاقی و بیماری های مختلف در دانش آموزان جلوگیری کند.

فرماندار رشت در ادامه با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

وی با تاکید بر اینکه معلمی هنر است، گفت: تاثیر کلام معلم بر دانش آموزان از تاثیر سخن والدین بیشتر بوده و معلم عضوی ذوفنون از جامعه است که چندین هنر از آموزش علوم رایج تا پرورش روح، تربیت انسان های شایسته و مفید برای جامعه را همزمان داراست و با تربیت نسلی کارآمد و تلاشگر، قادر به ایجاد تغییرات مثبت و تحولات شگرف در سرنوشت ملت است.