در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر هم افزایی ۲ بندر انزلی و کاسپین به منظور افزایش رونق اقتصادی در استان گیلان تاکید شد.

سایه گیلان: در تداوم جلسات همکاری این سازمان با نهادهای استانی، نشست هم افزایی حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با محمد سجاد سیاهکارزاده رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه برگزار شد.

در این نشست که معاون و مدیران دو طرف حضور داشتند، سیاهکارزاده و یونسی با تصریح براینکه دو بندر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر می‌باشند، بر لزوم ارتقای همکاری‌های دو مجتمع بندر استراتژیک استان تصریح کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو جانبه در مسیر جذب حداکثری بار و کالا در کریدورهای عبوری از این منطقه، تشکیل کارگروه‌های مشترک همکاری دو و چند جانبه را یکی از مهمترین سازوکارهای هم افزایی در راستای تأمین بیش از پیش منافع ملی کشورمان در دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت بین المللی عنوان کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این دیدار با اشاره به هم افزایی مجتمع بندری انزلی و بندر کاسپین، اظهار داشت: این امر موجب بازدهی بیشتر در مباحث لجستیک بندری کشور و توسعه اقتصادی استان می شود.

وی با اشاره به اهمیت کشتی های کانتینربر گفت: به منظور افزایش ترانزیت در دریای خزر و اهمیت کریدور شمال به جنوب باید افزایش کشتی های کانتینربر ایرانی را مورد توجه قرار دهیم.

تنوع بخشی به کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی؛ همکاری در سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای طرح‌های زیرساختی؛ افزایش تعاملات دو مجتمع بندری در همکاریهای دریایی کشورهای ساحلی دریای کاسپین و هم افزایی جهت اجرای سیاست‌های توسعه دریا محور از مهمترین توافقات نشست مزبور می‌باشد.

بنابراین گزارش در این جلسه معاون و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیرکل بنادرو دریانوردی گیلان گزارش‌هایی از توانمندی‌ها و امکانات زیرساختی دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین ارائه دادند.

گفتنی است ۲ مجتمع بندری انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار داشته، دو بندر که در کریدورهای بین المللی بوده و نقش محوری در توسعه همکاری‌های بین المللی کشورمان در ارتباط با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حاشیه دریای کاسپین و کریدورهای ترانزیتی ایفا می‌کنند.