محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود، با اشاره به آب شستگی جداره سد رادارکومله رودخانه چمخاله در اثر بارندگی‌های دو روز گذشته، گفت: باید در اسرع وقت مسدود شود که در غیر این صورت، اراضی بیشتری تخریب و افزایش می‌یابد.

سایه گیلان: محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود با توجه به گزارش‌های رسیده و اعلام شده با حضور در سد رادارکومه رودخانه چمخاله از محل تخریب و آب شستگی کناره گوشواره سد بازدید بعمل آورد و اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های شدید اخیر که در استان گیلان و شهرستان لنگرود متاثر از آن بود، موجب آبگرفتگی و آب شستگی جداره سد رادارکومه رودخانه چمخاله شد.

وی با اشاره به آبشستگی صورت گرفته در رودخانه چمخاله و جوار سد بتنی رادارکومه بیان کرد: به واسطه آبشستگی جداره رودخانه بخشی از زمین‌های حاشیه سد نیز دچار آب شستگی شده است.

فرماندار لنگرود با اشاره به تخریب کامل قسمتی از حاشیه رودخانه، گفت: باید هرچه سریع‌تر نسبت به محصور و محدود کردن آن جداره اقدام کنیم تا تخریب اراضی افزایش پیدا نکند.

جلالی با بیان اینکه به زودی نسبت به احیاء اراضی حاشیه رودخانه اقدام خواهیم کرد، ادامه داد: حدود یک هزار الی ۱۵۰۰ مترمربع زمین دچار آب شستگی شد که باید در اسرع وقت جداره سد مسدود شود که در غیر این صورت، تخریب اراضی افزایش می‌ یابد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در سال جاری، خاطرنشان کرد: از مردم منطقه انتظار سعه صدر داریم تا بتوانیم با همکاری هم نسبت به تامین آب کشاورزی اقدام کنیم.

فرماندار لنگرود به کشاورزان اطمینان داد که دولتمردان تا پایان فصل زراعی در کنارشان خواهند بود و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین آب زراعی سال جاری در شهرستان انجام شده است.

در این بازدید شهردار شهر چاف و چمخاله و ریاست اداره امور آب شهرستان لنگرود نیز حضور داشتند.