با روی کار آمدن دکتر عباسی  استاندار گیلان، باور برخی از کارشناسان و سیاسیون و حتی شهروندان گیلان این بود که در دولت جدید، حضور یک گیلانی در این جایگاه با توجه به شناخت کامل از جغرافیای گیلان با تعامل و بررسی های اولیه در این زمینه می تواند در جهت رفع مشکلات و توسعه […]

با روی کار آمدن دکتر عباسی  استاندار گیلان، باور برخی از کارشناسان و سیاسیون و حتی شهروندان گیلان این بود که در دولت جدید، حضور یک گیلانی در این جایگاه با توجه به شناخت کامل از جغرافیای گیلان با تعامل و بررسی های اولیه در این زمینه می تواند در جهت رفع مشکلات و توسعه اقتصادی گیلان مفید واقع شود.

اما آنچه در عمل به وقوع پیوست، تغییرات اساسی با تفکرات از قبل پیش بینی شده توسط دکتر عباسی با  استفاده از مدیران صرفا شرق گیلانی بود تا بتوانند نقش چشم راست را برای ایشان داشت و صرفا به خاطر اعتماد و باور ایشان به این افراد، مهم ترین پست های کلیدی را در استان گیلان در دست بگیرند و به نظر می رسد این سیاست دکتر عباسی تنها ادای دین به این شخصیت های کلیدی بود. گویا آنچه دکتر عباسی و زیر مجموعه اش و به آن نیاندیشیده اند و سهل انگاری داشتند، چاره گشایی از مهمترین مشکلات مردم است که در پشت طبیعت بکر گیلان پنهان مانده است.

جناب آقای احمد وحیدی وزیر محترم کشور همانطور که استحضار دارید، دکتر عباسی با تغییر چهار معاونت خود در استانداری به زعم اینکه می توانند تاثیرات اساسی را ایفا کنند؛ فی الواقع راهکاری ارائه نداده و  هیچ آبی برای مردم گیلان گرم نشده است. این شرایطی دلایل استاندار گیلان را برای  این تغییرات دچار تردید می نماید.

  • نویسنده : ابراهیم نیازمند گشتی