سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از درخواست اعضای حزب برای حضور نوبخت و واعظی برای حضور در انتخابات و همچنین اغاز رایزنی‌ها با علی لاریجانی خبر داد.

هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره آنکه با چه شخصیت‌هایی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت‌وگو صورت گرفته گفت: اگر اجازه بدهید چون خود آقایان تمایل ندارند که این موضوعات بیان شود، لذا مصداق افرادی که با آنها سخن گفتیم را بعد از بحث صلاحیت‌ها خدمت‌تان بگوییم. کارهایی که ما در خلال روزهای گذشته انجام دادیم، به دلیل آنکه حزب اعتدال و توسعه یک حزب شناسنامه‌دار بوده و خود را نسبت به حوادث و رخدادهای کشور موظف می‌داند، رایزنی‌های خودش را شروع کرده است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از درخواست اعضای حزب برای حضور نوبخت و واعظی برای حضور در انتخابات و همچنین اغاز رایزنی‌ها با علی لاریجانی خبر داد.

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین فعالیت این تشکل سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که با هرکسی صحبت می‌کنید خیلی صریح و شفاف پاسخ نمی‌دهد. شاید همه این‌ها بابت این است که نگرانی از تأیید صلاحیت دارند یا اینکه نسبت به آرا و اعتماد عمومی نگرانی دارند که مشارکت‌ پایین خواهد بود و شاید به همین جهت خیلی رغبتی برای حضور در انتخابات نداشته باشند. این موضوع موجب شده که عملا در رایزنی با بسیاری از نخبگانی که تصور می‌کنیم همسو بوده و رأی‌آور هستند و می‌توانند مشارکت را بالا ببرند تا ما بتوانیم یک انتخابات پرشور داشته باشیم، به نتیجه مشخص نرسیم.

 

نوبخت و واعظی

 

هروی درباره آنکه با چه شخصیت‌هایی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت‌وگو صورت گرفته گفت: اگر اجازه بدهید چون خود آقایان تمایل ندارند که این موضوعات بیان شود، لذا مصداق افرادی که با آنها سخن گفتیم را بعد از بحث صلاحیت‌ها خدمت‌تان بگوییم.  کارهایی که ما در خلال روزهای گذشته انجام دادیم، به دلیل آنکه حزب اعتدال و توسعه یک حزب شناسنامه‌دار بوده و خود را  نسبت به حوادث و رخدادهای کشور موظف می‌داند، رایزنی‌های خودش را شروع کرده است.

وی افزود: ما با بسیاری از افراد و نخبگان جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب صحبت‌هایی را داشتیم و رایزنی‌ها به صورت انفرادی و جمعی انجام شده و به صورت نسبی به نتایجی رسیدیم. اما موضع قطعی حزب زمانی خواهد بود که شورای مرکزی از میان رایزنی‌ها و مشورت‌ها به جمع‌بندی نهایی برای کاندیداها برسد.

هروی درباره حضور شخصیت‌هایی از ارکان رسمی حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دوستان ما در حزب اصرار بر حضور آقایان نوبخت و واعظی دارند. از خود آقایان هم دعوت و خواسته شده تا حضور داشته باشند اما هر دو به ادامه رایزنی‌ها و اینکه بتوانند به یک جمع‌بندی برسند منوط کردند. لذا همه این رایزنی‌ها در داخل و بیرون حزب موکول به این این خواهد بود که بتوانیم در شورای مرکزی تصمیم‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گفت‌وگوهایی با شخصیت‌هایی از جمله لاریجانی صورت گرفته است گفت:  بله، صورت گرفته است. حزب وظیفه خود را به عنوان یک دستورکار سیاسی انجام می‌دهد و پیگیر موضوع است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سوال که در موضوع ائتلاف با جریانات مختلف سیاسی آیا گفت‌وگوها و نتیجه‌ای حاصل شده است، گفت: جلساتی را تشکیل دادیم و با بعضی از احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا صحبت کردیم. ما بیشتر به دنبال این هستیم که بتوانیم به یک نقطه‌نظر واحد برسیم. شاخصه ما در حزب این است، در نهایت روی فردی به جمع‌بندی می‌رسیم که زمینه رأی‌آوری داشته باشد و هم با دیدگاه‌های ما همسو باشد. اما هنوز به جمع‌بندی نهایی در این خصوص نرسیدیم.