دکتر پرویز گلچین سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اعلام کرد در سال گذشته حدود 7700 عمل حراجی در این بیمارستان انجام شد.

سایه گیلان: دکتر پرویز گلچین سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)رشت با بیان اینکه در سال گذشته حدود ٧٧٠٠ عمل جراحی در این مرکز انجام شده است، به  رشد دو و نیم درصدی اعمال جراحی در مقایسه با سال ١٤٠١ خبر داد وگفت: در حال حاضر اتاق عمل بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)رشت با دارابودن ٥ اتاق عمل فعال در گروههای مختلف ارتوپدی، ارولوژی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم، زنان و زایمان و گوش و حلق و بینی با انجام اعمال جراحی الکتیو در دو شیفت صبح و عصر و اعمال جراحی اورژانسی در هر ساعتی از شبانه روز در حال ارائه خدمت به بیمه شدگان می باشد.
دکتر گلچین  اظهار داشت: علاوه بر این ، بیمارستان دارای یک  اتاق عمل سرپایی واقع در قسمت اورژانس می باشد  که درآن  عمل  جراحی سرپایی  اورژانسی به صورت ٢٤ ساعته توسط پزشک متخصص طب اورژانس و اعمال جراحی سرپایی غیر اورژانسی با هماهنگی های قبلی و توسط پزشک جراح  مربوطه انجام می گردد.
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)رشت گفت: در طول سال گذشته ٦٤٠  بیمار به اتاق عمل سرپایی مراجعه نموده اند.
وی در ادامه افزود: تعداد ٧٦٩١ عمل جراحی در طول سال گذشته در این مرکز انجام شده است که شامل  ١٢١٨مورد  اعمال جراحی زنان و زایمان ،  ٩٤٧  مورد عمل  ارتوپدی ،  ٣٠٣١ عمل  جراحی عمومی ،   تعداد  ٥٤٠  عمل ارولوژی ، ٧٤١ مورد عمل جراحی چشم  ، تعداد  ٧٤١ مورد عمل  جراحی مغز اعصاب و  ٤٧٣ عمل  گوش و حلق و بینی بوده  و بالاترین آمار اعمال جراحی  توسط گروه  متخصصین  جراحی عمومی انجام شده است.
دکتر پرویز گلچین عنوان کرد: در حال حاضر اتاق عمل این بیمارستان مجهز به دستگاههایی نظیر : لاپاروسکوپی، آرتروسکوپ، دستگاه فیکو(جهت عمل آب مروارید چشمی)، رزکتوسکپی ارولوژی ، هیستروسکوپی زنان ، فلوروسکوپی ارتوپدی و مغز و اعصاب ، سنگ شکن درون اندامی ، استریلیزاسیون پلاسما، آندوسکوپی سینوس و برونکوسکپی و .. می باشد که منجر به اعمال جراحی با تعداد و  کیفیت بالا گردیده است.
وی همچنین گفت : جهت بروز رسانی و تجهیز بیشتر این مرکز به ویژه اتاق عمل، مراحل خرید دستگاه پیشرفته فیکو ویترکتومی انجام گردیده است که با نصب این دستگاه ، اتاق عمل بیمارستان قادر به انجام عمل جراحی ویترکتومی عمیق و… خواهد شد.
وی درادامه بیان داشت: این مرکز سعی دارد تا با ارائه خدمات مطلوب به هدف اصلی که همان ارتقای درمان و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان تامین اجتماعی است، برسد.
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)رشت به کاهش مدت زمان انتظار جهت انجام عمل جراحی در بیمارستان اشاره نمود و افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی گیلان  با بیش ازیک میلیون و سیصد هزار بیمه شده است و تقاضا جهت انجام اعمال جراحی در این مرکز بسیار زیاد می باشد، علاوه بر سرعت، دقت و کیفیت،  مدت زمان انتظار جهت انجام عمل جراحی برای بیمه شدگان و مراجعین بسیار حائز اهمیت است که  به یاری خدا و با زحمات  شایسته، شبانه روزی و قابل تقدیر همکاران پرتلاش اتاق عمل که با وجود چالشهای موجود، متعهدانه و دلسوزانه مشغول خدمت رسانی به مردم و بیمه شدگان هستند، توانستیم مدت زمان انتظار جهت انجام عمل جراحی را نسبت به گذشته تقلیل دهیم.
شایان ذکر است، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت با دارا بودن ١٦٨  تخت فعال و داشتن بخشهای بستری  زنان و زایمان، داخلی، جراحی عمومی، ارولوژی، چشم ، گوش و حلق و بینی، داخلی اعصاب، عفونی، ارتوپدی، کودکان ، نوزادان بیمار و NICU، ICU، CCU، قلب و عروق ، جراحی مغز و اعصاب، انکولوژی و بخشهای پاراکلینیک شامل داروخانه، آزمایشگاه، پاتولوژی ، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن،  MRI فیزیوتراپی و تشخیص ویژه، به مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات درمانی ارائه می دهد.