با هدف توسعه پوشش بیمه ای به بازاریان ، کسبه و فعالان حوزه های صنفی به عنوان یکی از گروههای بزرگ جامعه ، در کنار امکان انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برای کارفرمایان ، این قشر میتوانند از طریق لیست حق بیمه کارگاه خود نیز بیمه پردازی نمایند .

سایه گیلان: کیوان مرتضوی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه توسعه پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف بر اساس ماده یک قانون این سازمان ، ماموریت اصلی مجموعه تلقی میگردد اظهار داشت بازریان و کسبه و فعالان صنوف به عنوان بزرگترین گروه از کارفرمایان از حیث تعداد یکی از جامعه های هدف سازمان تامین اجتماعی برای برخورداری از پوششهای بیمه ای هستند .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۴۰۰۰ نفر از کارفرمایان صنفی استان در قالب لیست حق بیمه کارگاه خود بیمه پردازی مینمایند اذعان داشت این امکان با نرخ ۲۷ درصد برای این عزیزان فراهم بوده و کارفرمایان میتوانند در همان لیستی که برای بیمه شدگان خود ارائه مینمایند در ردیف اول نام خود را با قید کارفرما ارسال نمایند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید براینکه البته انعقاد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز برای این گروه پیش بینی شده افزود : در حال حاضر بیش از ۱۲۴۰۰۰ نفر در گیلان تحت پوشش این نوع بیمه هستند که کارفرمایان صنفی افزون بر نیمی از آنها را در برمیگیرند .

کیوان مرتضوی با بیان اینکه کارفرمایان حسب مفاد قوانین کار و تامین اجتماعی مکلف به بیمه پردازی بابت کارکنان خود هستند اظهار داشت : متاسفانه برخی کارفرمایان علیرغم انجام این تکلیف قانونی از بیمه خود غافل شده و به دلیل اختیاری بودن به آن اهمیت نمیدهند و بعضاً شاهد هستیم در سنین میانسالی و پیری بدون حمایتها و پوششهای بیمه ای با مشکلات عدیده ای مواجه شده و خانواده آنها نیز از آرامش خاطر و امنیت روانی برای داشتن یک پشتوانه محکم بهره مند نیستند .

وی با اعلام آمادگی کامل شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی برای مشاوره و انجام فرایند بیمه ای کارفرمایان در هر دو قالب ، اظهار امیدواری نمود تا همسو با رویکردهای توسعه ای و سیاست های کلی تامین اجتماعی برای فراگیری بیمه تمام مردم کشور ، کارفرمایان فاقد پوشش به ویژه در واحدهای صنفی نیز از این بستر مناسب تمهید شده استفاده لازم را برده و از خدمات و تعهدات مربوطه از جمله مستمری های بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان و درمان به منزله تکیه گاهی مطمئن برای فردای خود بهره ببرند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت که پرداخت حق بیمه به هیچ وجه هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری برای آینده ای با دغدغه های کمتر است .