آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پنج طرح بندری و دریایی گیلان امروز همزمان با ۲۷ طرح بندری و دریایی کشور با دستور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

سایه گیلان: مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: این ۲۷ طرح بندری و دریایی در استان های گیلان، مازندران، هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان از طریق ارتباط تصویری با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه افتتاح شد.

حسین یونسی با بیان اینکه در بنادر گیلان نیز ۳ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، افزود: طراحی، ساخت، حمل ، نصب و راه اندازی ۴ دستگاه بازوی تخلیه مواد نفتی ثابت، اجرای محوطه سازی ترمینال کانتینری و تاسیسات زیر بنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی ، توسعه بندر مسافری ، دریایی بندر چمخاله از ازجمله طرح هایی بود که امروز با بیش از ۸هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: سرمایه گذاری احداث مخازن روغن ۴۰ هزار تنی و توسعه تجهیز و نگهداری اماکن و زیر ساخت های بندر انزلی از جمله پروژه هایی بود که عملیات اجرایی آن  با اعتبار ۶هزار میلیارد ریال آغاز شد.