شهردار رشت گفت: یکی از شهرداران پیشین رشت طی انعقاد تفاهم نامه ای ، تمامی انتفاع مالی تالار را طی چند سال مشخص به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده است و ما پیگیر هستیم که حقوق قانونی شهرداری رشت را از این تالار دریافت کنیم ‌.

سایه گیلان:  رحیم شوقی شهردار رشت ظهر امروز با حضور در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به اینکه تالار مرکزی رشت یکی از مجهزترین مراکز فرهنگی در سطح کشور است اظهار کرد: احداث این تالار در ابتدا به واسطه اختلافاتی که در خصوص زمین وجود داشت حتی تا مرحله انحلال نیز پیش رفت ، اما پس از آن به توجه به اینکه به دنبال جذب اعتبار مصوب و احداث تالار بودیم ، تلاش کردیم تا مشکلات برطرف شود و در نهایت نیز تالار احداث شد.
وی با بیان اینکه یکی از شهرداران پیشین رشت طی انعقاد تفاهم نامه ای ، تمامی انتفاع مالی تالار را طی چند سال مشخص به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده است افزود: ما پیگیر هستیم که حقوق قانونی شهرداری رشت را از این تالار دریافت کنیم ‌.
وی با قدردانی از همراهی مدیر عامل توزیع برق گیلان با شهرداری رشت تصریح کرد: بابت روشنایی معابر جلسات متعددی با مدیر عامل توزیع برق گیلان برگزار کردیم  و بابت همراهی شرکت توزیع برق گیلان در اجرای پروژه های طرح میثاق رشت نیز قدردانی می کنیم.