جلسه مشترک هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان رشت با حضور اعضاء هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان به منظور هماهنگی لازم برای برگزاری پرشور انتخابات در محل فرمانداری برگزار شد.

سایه گیلان: مهندس کیا عاشوری فرماندار شهرستان رشت پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرستان رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بویژه شهید جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی اظهار کرد: آیت الله رئیسی در طول سال‌های خدمت بی منت خود به مردم در همه حال مطیع ولایت بود، لذا امروز بیش از آنکه عزادار شهید رئیسی باشیم نگران و افسوس می‌خوریم که یک الگوی کم نظیر خدمتگزاری و یک خادم صدیق در تراز انقلاب اسلامی را از دست داده‌ایم.

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات اقتدارآفرین است و وحدت ملی را به نمایش می‌گذارد، تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات باعث تقویت قدرت ملی و همچنین ایجاد امنیت ملی می‌شود و باید با همراهی شما عزیزان در حوزه انتخابیه شهرستان و مشارکت همیشگی مردم در انتخابات، موجبات برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کنیم.

عاشوری در ادامه با اشاره به اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: موضوع سلامت، رقابت و مشارکت و امنیت مورد تاکید بوده که این مهم را با کمک شما به عنوان اعضای هیئت نظارت محقق می‌شود که نمونه آن را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته تجربه کردیم.

گفتنی است، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، ستادهای استانی و شهرستانی تشکیل و از ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شده و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشت تیر سال جاری انتخابات برگزار و چهاردهمین رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم برگزیده خواهد شد.