فرماندار شهرستان شفت گفت: اداره برق به مشترکان آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم خسارت می‌دهد.

سایه گیلان: مهدی نقدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت روستای امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت که بیش از یک ماه از این حریق میگذرد، اظهار کرد: عملیات نقشه‌ برداری از واحدهای خسارت‌دیده به پایان رسیده است و بیش از ۴۵ درصد عملیات آواربرداری را انجام دادیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ واحد بیمه آتش‌سوزی دارند، گفت: بیمه ایران اقدام به تعیین تکلیف ۹۵ درصد واحدهای خسارت‌دیده کرده و چک پرداختی از ۲۵۰میلیون تومان تا سقف یک میلیارد تومان در حال صادر شدن است.

نقدی ضمن قدردانی از بیمه ایران برای تعیین تکلیف خسارت‌ها، اضافه کرد: در مجموع، بیش از ۱۳۰ بلوک تجاری و مسکونی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

فرماندار شفت با بیان اینکه با همکاری بنیاد مسکن استان گیلان و سازمان نظام مهندسی ساختمان، اقدامات لازم را برای صدور پروانه ساخت و نقشه‌برداری واحدها و … انجام دادیم، افزود: آواربرداری تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن ساخت‌وسازها را مرحله به مرحله آغاز می‌کنیم.

وی از پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به خانوارهای خسارت‌دیده خبر داد و اظهار کرد: این وام چهار درصد است و در بازه زمانی ۱۷ ساله پرداخت خواهد شد و افراد فرصت سه ساله برای ساخت و ساز دارند.