با توجه به دستور استاندار گیلان مبنی بر آغاز بازگشایی طرح های سالم سازی دریا به ویژه در نقاط پرخطر، به روز رسانی تجهیزات و امکانات و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، مهندس خسرو آرنگ؛ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه برای شرکت در جلسه « ستاد ساماندهی سواحل شهرستان‌های شرق گیلان » در محل فرمانداری شهرستان لنگرود حضور پیدا کرد.

سایه گیلان: مهندس آرنگ در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و نام آیت الله شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت گفت : رئیس جمهور شهید پرکار، پرتلاش، دلسوز و اهل تواضع و همدل با مردم بود و برای سربلندی و آرامش مردم بصورت میدانی و جهادی تلاش و مجاهدت می کرد لذا روحیه انقلابی و عملکرد ایشان می تواند الگوی بسیار مناسبی برای همه ما باشد.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی و استفاده از خرد جمعی برای کاهش آسیب ها و تلفات در نوار ساحلی استان اظهار کرد: امروز به دنبال اجرای طرح‌های سالم سازی سواحل با محوریت مباحث فرهنگی هستیم.

مهندس آرنگ افزود : صیانت از سلامت جسمی و روانی خانواده ها در سواحل یک اصل است لذا باید برای رسیدن به این هدف برنامه ای مدون ترسیم نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه دارای ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی می باشد که برای صیانت از جان گردشگران عزیز امسال دو طرح سالم سازی در آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ساماندهی نموده ایم  و امیدوارم همچون سال گذشته با پایش شبانه روزی به صورت زمینی، دریایی و هوایی شاهد غریقی نباشیم.

مهندس آرنگ ادامه داد : حضور به موقع و بدون اتلاف وقت در بالای سر حاثه دیده به منزله نجات جانش می باشد از این روی یکی از اولویت های ما راه اندازی «اورژانس هوایی»به جهت  امدادرسانی هوایی و فوری توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس  در سواحل می باشد.

وی در پایان با اشاره به محدودیت منابع اعتباری شهرستان ها، خواستار حضور سرمایه گذاران در طرح های سالم سازی شد .