رئیس پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص کلاهبرداری‌ اینترنتی و پیامکی تحت عنوان «رجیستری تلفن همراه » هشدار داد

سایه گیلان: سرهنگ رسول جلیلیان گفت: مجرمان با ارسال پیامک ” فرایند ریجستری تلفن همراه” کاربر را به سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه مورد نظر هدایت می‌کنند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی، اطلاعات حساب وی را مورد دستبرد قرار می‌دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی تاکید کرد: کلاهبرداران سایتی مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌کرده که ابتدا برای ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه را از کاربر دریافت می‌کنند.

جلیلیان گفت: کاربران باید توجه داشته باشند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن‌همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA (با حروف بزرگ انگلیسی) انجام می‌گیرد.

رییس پلیس فتا البرز افزود: مجرمان سایبری با این ترفند به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

وی از کاربران خواست به‌هیچ‌عنوان فریب این گونه پیامک‌ها با موضوعات مختلف مانند رجیستر کردن گوشی تلفن همراه را نخورند و در صورت نیاز به سایت‌های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نیاز مراجعه کنند.

رییس پلیس فتا البرز یادآورشد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام نمایند