مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از پایش دقیق و روزانه وضعیت مصرف برق در استان بمنظور مدیریت بار و تامین برق پایدار خبر داد.

سایه گیلان: مسعود صادقی گفت: براساس پایش صورت پذیرفته توسط امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق، روز گذشته ۱۹ خرداد با دمای محسوس ۳۵ درجه سانتیگراد نیاز مصرف برق در کل استان معادل ۱۵۲۷٫۷ مگاوات بوده که این عدد در سال گذشته با دمای محسوس ۳۷ درجه سانتیگراد برابر ۱۰۷۲٫۹ مگاوات بود.
وی افزود: این رقم نشان دهنده افزایش بیش از ۴۲ درصدی نیاز مصرف برق در استان گیلان است.
صادقی به برنامه های مدیریت بار اشاره کرد و افزود: همکاری با صنایع، پایش مصرف برق ادارات، تخصیص مشوق به مشترکین خانگی و کشاورزی و… از جمله اقدامات برای گذر موفق از تابستان است.
وی تاکید کرد: با توجه به مدیریت های اعمال شده در مصرف برق ادارات، همچنین تعامل با صنایع و مشترکین کشاورزی تاکنون حتی یک دقیقه خاموشی نوبتی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان بر لزوم مدیریت مصرف برق توسط مشترکان تاکید و اضافه کرد: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۳ الی ۱۸ و در شب ۲۰ الی ۲۳ می باشد و مشترکین محترم می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.
صادقی اظهار داشت: از مشترکان استان تقاضا داریم در پویش با انرژی همراه شوند زیرا  جایزه‌های متنوعی برای افرادی که مصرف خود را کاهش می‌دهند، پیش‌بینی شده است و بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که در کاهش مصرف فعال هستند و مستمرا در این حوزه فعالیت دارند، داده خواهد شد.
در پایان گفت : پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های ذی ربط بصورت روزانه در حال انجام است.