رییس ستاد اجرای فرمان امام گفت : این دارو‌های ضد سرطانی می‌توانند ۵۰ درصد نیاز دارویی کشور را برطرف کنند.

سایه گیلان: با حضور پرویز فتاح رییس ستاد اجرای فرمان امام در شرکت سبحان آنکولوژی رشت ۵ داروی ضد سرطان با ارزش ۶۸۹ میلیارد تومان به بازار عرضه شد.
داروی اولاپاریب جدیدترین داروی ضد سرطان، داروی اوسیمر تی نیب داروی ضد سرطان ریه، داروی انزالوتامید جدیدترین داروی ضد سرطان، ایبروتی نیب موثرترین داروی ضد سرطان خون، کسپوفانژین موثرترین داروی ضد قارچ، از جمله دارو‌های ضد سرطانی هستند که می‌توانند ۵۰ درصد نیاز دارویی کشور را بر طرف کنند.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه این افتخار بزرگی است که دانشمندان و پزشکان ایرانی توانستند با ساخت این دارو‌ها برای بسیاری از مردم  که به آن نیاز دارند و توان پرداخت هزینه‌های دارو‌های خارجی را ندارند شرایط تهیه اش را با قیمت مناسب فراهم کنند گفت: همچنین با تولید این دارو‌ها ما از واردات در شرایط تحریم بی نیاز شدیم.
پرویز فتاح با بیان اینکه هر چند که قیمت این دارو‌ها بسیار پایین‌تر از نمونه مشابه خارجی است افزود: تلاش خواهیم تا در آینده‌ای نزدیک این دارو‌ها را با پایین‌ترین قیمت ممکن به بازار عرضه کنیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه امکان تولید این دارو‌ها به اندازه نیاز کشور در این شرکت است گفت: بعد از تامین نیاز کشور حتما به فکر صادرات این دارو‌ها خواهیم بود.
قرار است در آینده‌ای نزدیک سه داروی ضد سرطان دیگر در شرکت سبحان آنکولوژی رشت رونمایی شود.