معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل راه آهن آستارا شاهد افزایش چشمگیر تجارت و جابجایی بار در سطح استان و کشور خواهیم بود.

سایه گیلان:  رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در حاشیه بازدید از مبادی مرزی و طرح‌های در دست اجرای آستارا با اشاره به اینکه آستارا به دلیل وجود مرز‌های زمینی ، دریایی و ریلی یکی از مهمترین مرز‌های کشور به شمار می‌رود گفت: خوشبختانه با همکاری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سال گذشته تبادلات تجاری ایران افزایش و ۵۸ درصد رشد داشته که هم اکنون این عدد به بیش از ۱۴ میلیون تن رسیده است و در پی افزایش آن در کشور هستیم.
داریوش امانی افزود: در ۲ ماهه نخست سال در زمینه صادرات ۷۸ درصد رشد داشته است که رقم خوبی در تجارت و بازرگانی است.
وی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۲ هزار تن صادرات و جابجایی کالا را داشته ایم و در پی آن هستیم با از بین بردن مشکلات و تامین زیرساخت‌های شهرستان و مرز‌های آستارا این رقم را افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: مرز زمینی جدید که سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، تردد کامیون‌ها را تسهیل شد.
داریوش امانی با اشاره به اینکه مسیر هزار و ۴۰۰ متری که محور آستارا را به مسیر رشت وصل می‌کند از اولویت‌های کاری است که در حال تکمیل است گفت: طبق قولی که پیمانکار به ما داده است تا پایان مهر این جاده زیر بار ترافیک خواهد رفت و می‌تواند بخش زیادی از معضلات تردد کامیون‌ها را برطرف کند.
وی با بیان اینکه سایت جدید باری و ترددی آستارا ۱۱ هکتار است افزود: ۶ هکتار از مرحله اول آن تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید و بقیه آن اسفند تکمیل خواهد شد.
رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: یکی از اقداماتی که در راستای ساماندهی تردد و توقف کامیون‌ها در شهرستان آستارا در حال پیگیری است، پس کرانه آستارا است که در مساحتی بیش از ۲ هکتار عملیات اجرایی آن در حال انجام است و در صورت افتتاح آن از توقف کامیون‌ها در حاشیه جاده‌های شهرستان جلوگیری خواهد شد.
وی در خصوص نوبت دهی اینترنتی کامیون ها، هم افزود: این طرح برای اولین بار در شهرستان آستارا اجرا شد و توانست توقف بیش از حد کامیون‌ها را در شهرستان آستارا به حد اقل برساند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد بیش از ۱۳ هزار کامیون از مرز آستارا در سال گذشته گفت: اقدامات لازم برای روکش آسفالت مسیر‌های ترددی کامیون‌ها صورت گرفته است و قرار شد هرمقدار اعتبار که از استان در این خصوص تامین شود، قیر مورد نیاز آن نیز از سوی وزارتخانه در اختیار شهرستان قرار گیرد تا روکش آسفالت به سرعت انجام شود و این اقدام را در خصوص راه‌های روستایی نیز به جد پیگیری و انجام می‌شود.
رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: با تکمیل طرح راه آهن شهرستان آستارا که یکی از محور‌های مهم برای نقل و انتقال کالا به شمار می‌رود، شاهد افزایش چشمگیر تجارت و جابجایی بار در سطح استان و کشور خواهیم بود.