نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه قصور مدیریت بیمارستان قائم طبق گزارش‌های دستگاه‌ها مشهود است، گفت: در حوزه‌های نظارتی نیز ترک فعل‌های انجام شده که در این راستا مدیران مقصر عزل می‌شوند.

سایه گیلان : محمود حسینی‌پور معاون امور مجلس رییس جمهور و نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری که برای بررسی ابعاد حادثه حریق در بیمارستان خصوصی قائم رشت به شب گذشته به گیلان آمد، بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زوایای مختلف این حادثه پیگیری و دستگاه‌های مختلفی گزارش‌های خود را ارائه دادند که در این گزارش‌ها قصور برخی افراد مشخص شد.

وی با بیان اینکه قصور مدیریت بیمارستان قائم طبق گزارش‌های دستگاه‌ها مشهود است، گفت: در حوزه‌های نظارتی نیز ترک فعل‌های انجام شده و طبق مذاکره با استاندار گیلان، وی تصمیماتی را در این خصوص انجام می‌دهند و مدیران مقصر عزل می‌شوند.

نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه کارشناسی ریشه‌یابی و علت‌یابی این حادثه توسط دادستانی استان در حال پیگیری است، افزود: به صورت قاطع و جدی با همه کسانی که ترک فعل یا در حوزه‌های نظارتی کارشان را به درستی انجام ندادند برخورد قانونی می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه بازسازی و آغاز به کار مجدد بیمارستان با مدیریت جدید و مورد اعتماد علوم پزشکی انجام می‌شود، گفت: بیمارستان قائم یکی از بیمارستان‌های خوب گیلان بوده که در گذشته خدمات زیادی را ارایه داده و امیدواریم با توجه به پرستاران و پزشکان مجربی که در این بیمارستان هستیم باز هم شاهد خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز با بیان اینکه مسائل فنی این بیمارستان در حال رسیدگی است، اظهار کرد: مسببان این حادثه نیز شناسایی می‌شوند و کارها با سرعت و با تمام توان و همه جوانب کارشناسی و فنی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیماران انتقال یافته از بیمارستان قائم رشت به سایر مراکز درمانی تحت رسیدگی بوده و بر درمان و سلامت آنان نظارت می‌شود، گفت: امیدواریم تا هر چه سریعتر بیمارستان قائم رشت به چرخه خدمات‌رسانی برگردد.

استاندار گیلان از مسئولان بیمارستان‌ها و دستگاه‌های دولتی خدمات رسان خواست تا به لحاظ فنی مراقبت‌های لازم را برای پیشگیری از چنین حوادثی داشته باشند و ایمنی مجموعه‌ها را از ابعاد مختلف بررسی و تامین کنند.