دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی ضمن یادآوری حماسه‌آفرینی مردمان دیار میرزا کوچک خان جنگلی در هفتم و هشتم دی‌ماه سال ۸۸، فرا رسیدن نهم دی‌ماه را گرامی داشت.

در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛

هفتم و هشتم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ برای امت حزب‌اللهی، حماسه‌ساز و تاریخ‌ساز گیلان، بخشی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی کشورمان ایران است.

در این ایام، مردمانی از دیار میرزا کوچک خان جنگلی با حضور آگاهانه و برخاسته از بصیرت و متکی بر ایمان و اراده الهی در دفاع از حریم ولایت، بار دیگر زبانزد عام و خاص شدند.

حرکت رستاخیزی گیلانیان ولایتمدار و شهیدپرور، دو روز پیش‌تر از ملت ایران بزرگ در دفاع از حریم امامت و ولایت، زمینه ظهور حماسه‌ای انقلابی را برای امت ولایتمدار ایران در نهم دی‌ماه فراهم کرد و دسیسه فتنه گران را درهم کوبید.

در نهم دیماه، ملت حماسه‌ساز و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور در تجمع بزرگ عاشورایی در سراسر کشور بار دیگر قهر انقلابی خود را در برابر توطئه‌های جبهه باطل داخلی و خارجی به نمایش گذاشته و با محکوم کردن عاملان فتنه، همراهی خود با نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه را به جهانیان اعلام کردند.

اینجانب ضمن گرامیداشت حماسه جاویدان مردم گیلان در هفتم و هشتم دی‌ماه و همچنین حماسه بزرگ نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸، سالروز تجلی بصیرت و آگاهی ملت ولایت مدار ایران اسلامی و روز تجدید میثاق امت با مقام معظم رهبری را به ملت غیور و ولایتمدار به‌ویژه مجموعه دانشگاهیان و دانشجویان علوم پزشکی گیلان تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روز افزون برای همگان از خداوند منان مسالت دارم.