رئیس تامین اجتماعی چابکسر در آستانه هفته تامین اجتماعی با گرامیداشت این مناسبت در گزارشی آماری عملکردی از تحت پوشش داشتن بیش از 42 درصد جمعیت این منطقه خبر داد .

سایه گیلان: پویان جعفری با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش این شعبه در سال گذشته از ۴۱۰۳ نفر به ۴۲۶۰ نفر افزایش یافته که بیانگر رشدی معادل ۳ و هفت دهم درصد است افزود : در این دوره تعداد بیمه شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار شاغل در کارگاهها نیز با ۱۰ درصد رشد از ۲۰۱۵ نفر به ۲۲۱۹ نفر افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه در یکساله ۱۴۰۲ مبلغ ۵۴ میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت شامل مقرری بیمه بیکاری ، انواع غرامت و کمک هزینه به مشمولین پرداخت شده اذعان داشت ۴۳ میلیارد ریال از این رقم را مقرری بیمه بیکاری تشکیل میدهد .

رئیس تامین اجتماعی چابکسر با تاکید بر رشد ۹ درصدی تعهدات کوتاه مدت در سال گذشته ، از پرداخت افزون بر ۱۲۳۲ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت شامل انواع مستمری بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگان با متوسط ۱۰۰ میلیارد ریال در ماه در سال ۱۴۰۲ خبر داده و اظهار داشت : این رقم در سالجاری ماهانه به حدود ۱۴۰ میلیارد ریال رسیده است .

پویان جعفری با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲ از رشدی نزدیک به ۷ درصد در منطقه برخوردار بود خاطر نشان ساخت در حال حاضر ۱۰۶۰ نفر بازنشسته ، ۵۷ نفر ازکارافتاده و بیش از ۴۰۰ نفر بازمانده در جرگه مستمری بگیران تامین اجتماعی چابکسر قرار دارند .

وی با بیان اینکه تعداد کارگاههای دارای بیمه شده تحت پوشش در حوزه جغرافیایی شعبه نیز در یکسال اخیر نزدیک به ۶ درصد رشد داشته ، افزود : در حال حاضر ۱۱۸۰۰ نفر از جمعیت بخش چابکسر یعنی ۴۲ درصد ساکنین منطقه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

شایان ذکر است تامین اجتماعی چابکسر در زمره واحدهای تابعه تیپ پنج استان در شهرستان رودسر و در شرقی ترین نقطه گیلان در همسایگی با استان مازندران قرار دارد .