مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به توان بالای صادراتی تولیدکنندگان صنعتی در شرکت‌های صنعتی گیلان، گفت: اکنون بالغ بر 25 درصد تولیدکنندگان ما در شهرک‌های صنعتی گیلان، محصولات خود را صادر می‌کنند.

سایه گیلان: مهدی محبوبی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در بخش صنعت، اظهار کرد: گیلان باتوجه‌به اقلیم منحصربه‌فرد شمال در حوزه صنعت با محدودیت‌هایی روبرو بوده اما علی‌رغم همه این محدودیت‌ها تلاش ما بر افزایش جذب سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی گیلان دارای گرید سه هستند، افزود: در شهرک‌هایی با این سطح از گرید، صنایع بزرگ نمی‌توانند ورود کنند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به ازدست‌رفتن سرمایه‌گذاری های بزرگ از جمله فولاد در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: سال قبل یک سرمایه‌گذار بزرگ برای ایجاد کارخانه فولاد متقاضی ۲۰ هکتار زمین در یکی از شهرک‌های صنعتی ما بود و مقدمات کار نیز فراهم شد اما به دلیل ضوابطی که در شهرک شرکت‌ها حاکم بود، سرمایه‌گذار از استان خارج شد.

محبوبی با اذعان به اینکه گیلان از استان‌های پیر صنعتی کشور قلمداد می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این مسئله، صنایع بزرگ نیز وارد گیلان نشده، افراد تحصیل‌کرده هم به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند و افراد نیمه‌ماهر و غیرماهر نیز بر صنعت ما تأثیر گذاشته و در نهایت این چالش‌ها، صنعت را با آهنگ رشد بسیار کندی روبرو می‌کند.

تداوم تلاش‌ها برای جذب صنایع بزرگ در گیلان با حفظ محیط زیست
وی از تلاش‌های بی‌وقفه شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان برای جذب صنایع بزرگ خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی تلاش کرده تا صنایع بزرگ با حفظ محیط‌زیست وارد گیلان شود.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اقدامات تحولی انجام شده در حوزه استقرار صنایع بزرگ، گفت: وزارت دفاع یک پروژه بزرگ را در استان شروع، شرکت شهرک‌ها نیز شرکت‌هایی همچون سان استار و یا ابزارآلات ساختمانی مانند رونیکس را وارد گیلان و علاوه بر آن واحدهای بسیار موفق و دانش‌بنیانی را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر کرده است.
تأمین زنجیره در شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان دنبال می‌شود
محبوبی با بیان اینکه تأمین زنجیره از اهداف ما در شهرک‌های صنعتی است، تصریح کرد: برای برخی از شرکت‌ها تأمین قطعات توسط کارخانجات کوچک‌تر ضروری و لازم است بین واحدهای کوچک تا بزرگ اتصالی برقرار شود تا نتیجتاً تا زمان فروش و ورود به بازارهای صادراتی از بخش صنعت حمایت کنیم.

وی با اشاره به توان بالای صادراتی تولیدکنندگان صنعتی در شرکت‌های صنعتی گیلان، افزود: اکنون بالغ بر ۲۵ درصد تولیدکنندگان ما در شهرک‌های صنعتی گیلان، محصولات خود را صادر می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به بخشی از اقدامات و مأموریت های سازمانی از جمله توسعه زیرساخت‌های صنعتی در دو سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعتی به‌عنوان اولویت نخست و سپس توانمندسازی واحدهای صنعتی، برنامه هدف‌مندی را آغاز کرده است.محبوبی با اذعان به اینکه درگذشته خیلی از قراردادها و پیمان‌ها منتج به اتمام قرارداد و پیمان نشد، گفت: علاوه‌برآن خیلی از پروژه‌ها به‌صورت نیمه‌تمام رها شده بود درحالی‌که اکنون بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله برق و تصفیه‌خانه صنعتی که نیمه‌تمام رها شده بود به جهت اهمیت اقلیم ، جغرافیا و شرایط زیست‌محیطی استان عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.