همزمان با هفته تامین اجتماعی ، رئیس شعبه آستانه اشرفیه در گزارشی عملکردی آماری ، آخرین وضعیت افراد تحت پوشش و تعهدات ریالی به جامعه هدف را تشریح نمود .

سایه گیلان: صادق پردل در این گزارش با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری یعنی افراد شاغل در کارگاهها و واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی و … شهرستان در سال گذشته با ۷/۳ رشد از ۴۹۱۱ نفر به ۵۲۷۰ نفر افزایش داشته و این تعداد در سالجاری نیز از روند افزایشی معادل یک درصد برخوردار بوده و به ۵۳۶۵ نفر رسیده است افزود : مجموع تعداد بیمه شدگان اصلی نیز در این مدت از ۱۰۷۸۴ نفر به ۱۱۲۶۳ نفر افزایش یافته که بیانگر رشدی معادل ۴/۵ درصد است .

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد منطقه نیز در سال ۱۴۰۲ با رشدی معادل ۶ درصد همراه بوده است اظهار داشت در سالجاری نیز تا پایان اردیبهشت ماه شاهد رشد یک درصدی مجدد در این آمار بوده ایم .

رئیس تامین اجتماعی شعبه آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰۰ بازنشسته ، ۱۸۰ ازکارافتاده و افزون بر ۱۵۰۰ نفر بازمانده نیز مستمری بگیران این شعبه را تشکیل میدهند افزود : در سال ۱۴۰۲ مبلغی افزون بر ۳۸۰ میلیارد تومان بابت تعهدات بلندمدت به این قشر از مخاطبین پرداخت گردیده و در سالجاری نیز در سه ماهه اول سال بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان بابت این تعهد پرداخت انجام شده است .

صادق پردل با تاکید بر اینکه به دنبال سیاست های اتخاذی در کشور در راستای رونق اقتصادی و رشد تولید و ایجاد اشتغال شاهد اتفاقات مثبت و خوبی در شاخص های کاری در عرصه بیمه ای در سطح شهرستان بوده ایم که از آن جمله میتوان به کاهش ۱۲ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری و افزایش کارگاههای مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی به ۱۵۵۸ مورد با رشدی یازده درصدی اشاره نمود .

وی با بیان اینکه از این تعداد ، افزون بر ۱۱۰۰ واحد کارگاهی در حوزه عمل شعبه دارای بیمه شده و لیست حق بیمه شاغلین میباشند اظهار امیدواری نمود تا با تداوم رویکردهای اشتغالزایی و کمک به عرصه های کار و تولید این مهم به عنوان یکی از مولفه های رونق اقتصادی تداوم یابد .