جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف بيش از 2 ميليون و 800 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق به ارزش تقريبي 73 ميليارد ريال در بخش کوچصفهان شهرستان رشت خبر داد.

سایه گیلان: سردار “حسين حسن‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس با تشريح پيامد‌هاي منفي قاچاق بر اقتصاد، اظهار‌داشت: پديده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمينه‌ساز جرايم ديگري نيز در سطح جامعه مي‌شود كه بر همين اساس تشديد اقدامات مقابله‌اي در اين حوزه همواره يکي از اولويت‌هاي مهم پليس به شمار مي‌رود.

وي در ادامه با بيان اينکه ماموران پليس امنيت اقتصادي استان پس از اقدامات فني و با همکاري کارکنان مرزباني گيلان از تردد يک دستگاه خودرو باري نيسان حامل دخانيات قاچاق در بخش کوچصفهان مطلع شدند، افزود: با شناسايي نيسان مورد نظر و تعقيب و مراقبت آن اين خودرو وارد يک ويلا شد.

جانشين فرمانده انتظامي استان گيلان از اعزام پليس به آدرس اين مکان و کشف ۲ ميليون و ۸۲۲ هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق در بازرسي از خودرو نيسان و ويلايي که اين اتومبيل در آن پارک بود، خبر داد و با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش تقريبي اين کشفيات را ۷۳ ميليارد ريال برآورد کردند، اذعان‌داشت: در اين خصوص متهم ۴۳ ساله با تشکيل پرونده در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت.

اين مقام انتظامي در پايان از شهروندان خواست براي ريشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامي همکاري کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در اين زمينه را به سامانه پليس امنيت اقتصادي به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.