رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت: لوله‌گذاری کوچه جمشید جمراد و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری در اجرای پروژه مناسب‌سازی گذر خوراک پایان یافته و از امروز بتن‌ریزی و کف سازی بستر در اجرای پروژه فاز دوم گذر خوراک آغاز می‌شود.

سایه گیلان: امید اکبری ، از پایان لوله‌گذاری فاضلاب گذر خوراک خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم سنگفرش کوچه جمشید جمراد واقع در ابتدای محور اعلم‌الهدی در مرکز شهر رشت، از ابتدای تیرماه آغاز شده است، اما با توجه به اینکه شبکه فاضلاب قدیمی این محور فرسوده بود، جمع‌آوری شبکه فاضلاب قدیمی و اجرای فاضلاب جدید با اعتبار شهرداری رشت و از سوی اداره آب و فاضلاب شهری اجرا شد و از امروز بتن‌ریزی و کف سازی این محور برای اجرای سنگفرش کف کوچه، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با مصوبه شورای شهر بخش باقی مانده بازارچه قدیمی سبزه میدان رشت به عنوان «گذر خوراک» نامگذاری شده است، افزود: بازارچه سبزه میدان واقع در کوچه جمشید جمراد در پیاده راه اعلم الهدی، از قدیم، محل پخت «واویشکا» (یکی از خوراک های سنتی رشت) و چند واحد خوراک پزی دیگر است. پس از تصویب این کوچه به «گذرخوراک» – که به شکل V است- مطالعات سنگفرش هر دو محور در حوزه بازآفرینی سازمان عمران انجام شد و کف سازی، سنگفرش و مناسب سازی این محور برای فعالیت خوراک پزی های کوچه جمشید جمراد در دستور کار سازمان عمران قرار گرفت.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت یادآور شد: فاز نخست در لاین اول، پیش از سال جدید سنگفرش شد و مناسب‌سازی لاین دوم نیز از ابتدای تیرماه آغاز شد ولی به دلیل مشکلات به وجود آمده ناشی از شکستی لوله های فاضلاب قدیمی که به شکل آجرچینی‌های طاق ضربی و قدیمی بود، مقرر شد ابتدا لوله‌گذاری و اجرای شبکه فاضلاب صورت گیرد و سپس پروژه سنگفرش کوچه ادامه یابد.

اکبری ضمن تشکر از صبوری کسبه و ساکنان کوچه جمشید جمراد، گفت: کسبه این بازارچه قدیمی از سنگفرش کوچه استقبال کرده و برخی از ساکنان کوچه‌های فرعی منتهی به این بازارچه نیز از شهرداری رشت خواسته‌اند تا کوچه‌های فرعی نیز سنگفرش شود.