نویسنده: ابراهیم نیازمند

همانطور که آگاهیم این روزها برخی شهرها در سونامی تغییرات مدیریتی قرار دارند؛ بی شک شهرستان فومن نیز از این قاعده مستثنی نیست و سرپرست جدید فرمانداری فومن معارفه شده است. تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان فومن نیز با حضور معاون سیاسی استانداری گیلان، نماینده شهرستان و برخی از مسئولان در  فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

آنچه که در این مراسم بسیار مورد توجه، نقد و سوال مردم و اصحاب رسانه قرار گرفت این بود که نماینده شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی دکتر بهروزی فر، به جای پرداختن به عملکرد خود در طی دوره نمایندگی و مشکلات و معضلات و اقدامات صورت گرفته در شهر فومن، تنها حول محور مذاکرات برجام به صحبت پرداخت.

سوال اینجاست با توجه به عملکرد درخشان قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور و فومن در حوزه های مختلف، چرا نماینده فومن هیچ صحبتی در این راستا ارائه نداد؟ آیا این واکنش نشانه بی اهمیتی موضوع خدمت رسانی به مردم در نزد نماینده است؟ آیا مشاوران و یا خود نماینده به اشتباه، سرهنگ خلبان ولی رحمانی، مدیر طرح های محرومیت زدایی ارتش را رقیب سیاسی خود می دانند؟

این فرضیه در شرایطی مطرح شده است که نماینده تام الاختیار ارتش بارها در طی مصاحبه با پایگاه تحلیلی خبری سایه در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه، مبنی بر اینکه آیا قصد شرکت در انتخابات به عنوان نماینده شهر فومن در سالهای آینده را دارند یا نه!؟ این موضوع را تکذیب نموده و خود را سرباز و فرمان بردار رهبری دانسته و آمادگی خود را در عرصه خدمت به مردم در ارتش اعلام نموده است.

آیا کسی که خود را سرباز نظام و رهبری می داند، بومی این شهرستان است و  بی ادعا تمام خدمات و عملکردش در سطح کشور گسترده و نمایان است و بار ها توسط نمایندگان مجلس و استانداران و مسئولان عالی کشور مورد تقدیر قرار گرفته نباید در منظر نماینده شهرستان جایگاه ویژه ای داشته باشد؟

آیا چنین فردی را که از قلب این شهر برخاسته و  با خدمات و وفاداری خود به نظام و رهبری، خدمت به مردم، نشان لیاقت و شجاعت را از مقام معظم رهبری دریافت کرده است نباید غنیمتی بزرگ برای شهرستان فومن برشمرد؟

اینک این سوال مطرح است؛ آقای نماینده اقدامات و خدمات شاخص شما برای مردم فومن چه بوده است؟! آیا بدون حضور پرقدرت ارتش در کارزار کرونا و خدمت رسانی این نهاد و فعالیت های جهادگونه در عرصه های گوناگون، شما و دولت اسبق توان اجرایی کردن چنین اقدامات شایانی را داشتید که امروز با بی تفاوتی از کنار این مسئله عبور کردید و آیا خدمات درخشان ارتش قابل تقدیر، تشکر و یا لااقل کوچکترین اشاره ای نبود؟

آقای بهروزی فر بی تردید وفاق و دوستی و همدلی شما با برادر ارتشی خود سرهنگ خلبان رحمانی می تواند ضمن کاهش مشکلات شهرستان، اسباب رفاه، توسعه، رشد و رونق اقتصادی این شهرستان را فراهم آورد و بر آتش شایعه رقابت سیاسی فی مابین آبی سرد بپاشد.