ابراهیم نیازمند:

از مهمترین اتفاقات سفر هیات دولت به استان گیلان می توان به برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان های رشت و خمام با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور اشاره کرد که در اینجا قصد داریم به حواشی این نشست بپردازیم.

وزیر کشور در این جلسه نشان داد که بسیار توانمند و وارد به مسائل موضوعات مربوطه است و به راحتی به مطالبات مدیران پاسخ مثبت نمی دهد.

*وزیر کشور از پاسخ رئیس جهاد کشاورزی رشت قانع نشد

در ابتدای این جلسه مسعود اسدی پرور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت به ارائه گزارش پرداخت؛ اما در پاسخ به سوال وزیر ناتوان ماند و نتوانست آنطور که باید به سوال وی پاسخ دهد. چرا که وزیر از وی آماری بر مبنای کیلومتر می خواست اما رییس مربوطه پاسخ و اطلاعاتی بر مبنای مترمربع ارائه می داد.

*متلک احمدی (نماینده مجلس) به کوچکی نژاد

مهندس احمدی نماینده شهرستان رشت و خمام در پاسخ به مهندس کوچکی نژاد که مشکلات پسماند و شرایط شیرابه رودخانه ها را، از کم کاری مدیران عنوان کرده بود، اظهار داشت: با وجود اینکه برخی مسئولان و نمایندگان، چندین دوره نماینده مردم هستند چرا هیچ اقدامی در این راستا انجام ندادهند.
وی افزود: چرا باید همچنان این مشکلات ادامه داشته باشد و چرا در سال گذشته پیگیریها نتیجه نداده است؟

در ادامه دکتر امام پناهی سرپرست فرمانداری رشت، تریبون را برای ارائه گزارش عملکرد و مشکلات به برخی مدیران ادارات داد تا از وزیر کشور، اعتبارات لازم را برای رفع مشکلات مطالبه نماید.

از نکات مهمی که از ارائه گزارش مدیران می توان برداشت نمود اینست که شرایط و اعتبارات مدیران ادارات برای خدمت به مردم مساعد نیست و اکثریت غریب به اتفاق، درخواست اعتبارات با رقم بالا داشتند که وزیر کشور به راحتی قانع نشد و مبالغ را رد کردند. البته رد کردن مطالبات مدیران با رقم بالا به جهت آگاهی وزیر کشور از هزینه‌های موجود بوده است.