مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای جلوگیری از تغییرکاربری اراضی گیلان در تعطیلات نوروزی گشت و نظارت ها را افزایش خواهیم داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سایه گیلان؛ با بیان اینکه برای تشدید نظارت در جلوگیری از تغییر کاربری هماهنگی لازم با دستگاه های قضاییه انجام شده است، اظهار کرد: اراضی کشاورزی و باغی گیلان باید برای تامین امنیت غذایی نسل امروز و آیندگان باقی بماند و رویای سود جویان را در این زمینه کابوس خواهیم کرد.

وی افزود: این تشدید نظارت ها از از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

گیلان پور ادامه داد: در دو سال اخیر با محدودیت های مسافرت مواجه بودیم و امسال ممکن است  محدودیت سفر وجود نداشته باشد و به همین دلیل امسال بیش از سالهای گذشته نظارت خواهیم داشت.

وی بیان کرد: سود جویان فکر می کنند در ایام تعطیلات کارمندان سرکار نیستند اما بدانند که ما با همه امکانات و نیروها از تغییرکاربری ها جلوگیری خواهیم کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد درصد پایشی را در استان افزایش دهیم و برای شهرستان رشت به دلیل وسعتی که دارد اکیپ های بیشتری نظارت خواهیم داشت.

وی یادآور شد: خریداران زمین های کشاورزی که هم بومی و هم غیر بومی هستند توسط بنگاه داران ترغیب می شوند و در صورت مشاهده با این افراد متخلف تیز برخورد خواهد شد.

گیلان پور گفت: هدف ما حفظ اراضی کشاورزی و باغی است و هیچ اغماضی در برخورد با سودجویان متخلفین نخواهیم داشت.