رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه عدم‌نظارت باعث غارتگری در منطقه قلعه رودخان گیلان شده است، گفت: صیانت از منطقه رودخان به فردی متخلف و دارای محکومیت‌های کیفری سپرده شده بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سایه گیلان ‌به نقل از دادگستری استان گیلان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمزه خلیلی در نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع دادگستری استان با اشاره به بازدید چند روز اخیر از قلعه رودخان و تخلفات متعدد فردی که صیانت از این منطقه در قالب شرکت به او واگذار شده بود، اظهار کرد: به‌دلیل عدم نظارت و غارتگری فراوانی که در این منطقه اتفاق افتاده است و محکومیت‌های کیفری متعدد این فرد طی چند سال گذشته، شخص موردنظر فاقد صلاحیت مدیریت این منطقه توریستی است.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با تأکید بر اینکه صاحب این شرکت متخلف و مجرم است و واجد اهلیت و صلاحیت لازم نیست، تصریح کرد: این فرد از امروز به‌لحاظ قانونی هیچ گونه فعالیتی در این مکان ندارد و در مزایده‌های آینده نیز نمی‌تواند شرکت کند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان همچنین دستور داد کمیته‌ای متشکل از سازمان محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی و منابع طبیعی استان تشکیل شود و اداره این منطقه با نظارت دستگاه قضایی شهرستان به فردی امین واگذار شود تا طی روز‌های آینده فرد جدیدی برای مدیریت آن انتخاب شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهاد‌های مربوطه باید در اسرع وقت و از طریق قانونی و اجرای مزایده، سرمایه‌گذار مناسبی را جهت مدیریت مجتمع تفریحی قلعه رودخان معرفی کنند.

در ادامه این نشست احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در خصوص مشکلات کمربندی خیام سیاهکل که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است اظهار کرد: جهت احیاء کمربندی خیام و تکمیل آن مصوب شد وسایل نقلیه موردنیاز جهت حمل‌ونقل مصالح و شن و ماسه از اداره راه و شهرسازی، راهداری و شرکت شفارود در اختیار شهرداری شهرستان سیاهکل قرار گیرد.

وی با ابراز اینکه معابر شهری نیز دچار مشکلات زیادی بوده و تبدیل به باتلاق شده است، تصریح کرد: با نظارت دادستان شهرستان مصالح موردنیاز در جهت اصلاح معابر برداشت شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد