چهلمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری برگزار شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با ابراز تبریک روز کارگر، موتور محرک تولید در کشور را کارگر دانست و افزود: اگر کشوری می‌خواهد مدارهای توسعه یافتگی را طی کند باید به کارگر و تولید توجه شود.
وی در ادامه افزود : کشورها و اقتصادهایی که هم تورم و هم بی‌کاری دارند به آن‌ها اقتصاد رکود تورمی می‌گویند. در این نوع اقتصاد علاوه بر تولید نداشتن، افزایش قیمت نیز وجود دارد. بزرگترین اقتصاددانان معاصر مانند آقای میلتون فریدمن اعتقاد دارند تنها راه برون رفت از این معضل تولید است. مقام معظم رهبری با مشاوران قوی که در اقصاد دارند امسال را سال “تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین” نامیدند. این بدان معنا است که برای دست‌یابی به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین باید به کارگر توجه نمود.
سید شمس شفیعی در ادامه با تبریک روز معلم بیان نمود: روز ۱۲ اردیبهشت که به نام روز معلم نام گذاری شد، روزی است که آیت‌الله مطهری به وسیله گروه فرقان شهادت رسید. شهید مطهری نویسنده‌ای قهار، عارفی به تمام معنا و در بخش معارف اسلامی و حتی اقتصاد و بیمه کتاب نوشته‌اند.
وی با اشاره به مقام شامخ معلم تصریح نمود: خداوند که در قرآن عظیم الشان میفرمایند “عَلَّمَهُ الْبَیانَ ” یعنی بیان را من خداوند به شما آموختم. خداوند متعال مسوولیت اخلاق و توسعه اخلاق را بر عهده معلمان گذاشته است و می‌فرمایند ” انبیا معلمین جامعه هستند” . هر فردی در هر جایگاهی میتواند نقش معلم را ایفا کند مانند یک پدر و مادر برای فرزند و یا استاد کار مکانیکی و یا هنرمند برای شاگردان خود می‌توانند نمونه‌ای از معلمی باشند. ولی به شکل ویژه معلمان نقش ویژه‌ای در جامعه هستند. معلمان مهربان هستند. عصمت در زمانی که انسان گناهی نکند وجود دارد و این مخصوص انبیا و امامان است. اما بچه هایی که به سن بلوغ نرسیدند معمولا تا کلاس ۶ و یا ۷ عصمت دارند کسانی که در حوزه ابتدایی تدریس می‌کنند وقتی در کلاس حاضر می‌شوند با انسانی که عصمت دارد، مواجه است. هر صنفی با انسان‌های خوب و بد مواجه است ولی  معلم با قشری سر و کار دارد که پاک است. این انرژی مثبت و پاک نیز به معلمان نیز ساتع می‌شود. در این بین معلمان ایثارگری مانند حسن امیدزاده که در زمان آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در شفت برای نجات جان دانش‌آموزان جان خود را ایثار کرد و وقتی آخرین دانش‌آموز را نجات می‌دهد خود پشت درب گیر می‌کند و دچار سوختگی می‌شود در حالی که می‌توانست در همان لحظه اول، جان خود را نجات دهد. در استانی دیگر دانش‌آموز به داخل چاه افتاد و معلم دانش‌آموز را نجات می‌دهد و خود در چاه غرق می‌شود. و این واقعیت معلمی است. عشق در معلمی به گونه‌ایست که اگر یک بار دیگر بخواهم شغلی را انتخاب کنم باز معلمی را انتخاب خواهم کرد.
در ادامه جلسه لوایح مربوط به کمک مالی به یکی از همسران پاکبان فوت شده، کمک به یک موسسه خیریه و یک باشگاه فرهنگی و ورزشی بررسی شد.