سرپرست فرمانداری شهرستان شفت با همراهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با حضور در روستای گیلده از دو کارگاه گلاب گیری این روستا بازدید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سایه گیلان؛ با توجه به فصل برداشت گل محمدی، ابراهیم طاهری صادق عصر امروز (دوشنبه ۲ خرداد) با همراهی مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان و پور باقر بخشدار مرکزی با حضور در روستای گیلده که به نام دیار گل و گلاب معروف است از دو کارگاه فرآیند گلاب گیری گل محمدی این روستا  واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت بازدید کردند.

سرپرست فرمانداری شفت در این بازدید گفت: یکی از ظرفیت‌های توسعه شهرستان شفت در بخش کشاورزی و البته گردشگری باغ‌های گل محمدی و گلاب حاصل از آن است و شهرستان شفت با داشتن ۱۰ هکتار باغ گل محمدی سالانه ۳۰ تن گل و ۳ هزار لیتر گلاب استحصال می‌کند.

طاهری صادق در ادامه افزود: روستای گیلده شهرستان شفت با عطر گل محمدی و گلابش شناخته می‌شود و چند سالی است که این روستا میزبان جشنواره های گلاب گیری نیز می باشد و با رونق کسب و کار و پرورش گل محمدی و استحصال گلاب علاوه بر اشتغال روستایی با حضور گردشگران سبب افزایش درآمد کشاورزان و اقتصاد منطقه نیز خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شفت با اشاره به اینکه در حال حاضر چند واحد کارگاهی گلاب گیری ۱۰ هکتار باغ گل محمدی شهرستان را پوشش می‌دهند افزود: عرصه باغ گل محمدی تا سال آینده در شهرستان به ۱۵ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

لازم بذکر است در روستای گیلده علاوه بر پرورش گل و تولید گلاب بالغ بر ۵ هزار لیتر سایر عرقیات مانند گل گاوزبان، پونه، خالواش، کاسنی و گزنه نیز تولید می‌شود.

شایان ذکر است جشواره گلاب گیری امسال در روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۱/۳/۹ در روستای گیلده شهرستان شفت برگزار میگردد.

در پایان از محل برگزاری این مراسم بازدید به عمل آمد.