گلاره آب خضر، متخصص تغذیه و مربی چندین رشته ورزشی طی گفتگویی با پایگاه خبری سایه گیلان با بیان این مطلب که نرسیدن به موقع ویتامین ها، آب ناکافی و نداشتن برنامه غذایی مناسب از شایعترین مشکلات و ضعف های ورزشکاران است گفت: تمامی ورزشکاران، بخصوص بانوان که به فعالیت های روتین ورزشی مشغول هستند باید زیر نظر مربی و متخصص تغذیه، برنامه مناسبی برای تغذیه داشته باشند.

گلاره آب خضر، متخصص تغذیه،  مربی تنیس خاکی، مربی بدنسازی، مربی فیتنس، در چندین باشگاه ورزشی در رشته های مختلف ورزشی فعال است. وی متولد ۱۳۷۲ در تهران و دارای مدرک لیسانس تربیت بدنی است. وی از کودکی در ورزش های مختلفی فعال بوده و ۱۲ سال به صورت حرفه ای و تخصصی در رشته های رزمی، تیر و کمان، تنیس، بدنسازی و دوچرخه سواری مشغول فعالیت است.  آبخضر در خانواده ای ورزشکار و ورزش دوست پرورش یافته و پدر و دایی اش الگوها و مشوقین اصلیش هستند و از کودکی علاقه خاصی به ورزش و یادگیری در زمینه های گوناگون ورزشی داشته است.

گلاره آب خضر به عنوان یک بانوی جوان ورزشکار که با تلاش و کوشش فراوان علی رغم بسیاری از مشکلات که در برابر جوانان، بخصوص زنان ایرانی قرار دارد به موفقیت های چشمگیری دست یافته است، طی گفتگویی اظهار داشت: در زمینه ورزش و مربی گری هر روز تلاشم را بیشتر از قبل کرده و مصمم تر از قبل به راهم ادامه خواهم داد و در صدد هستم با فراگیری تخصصی و فنی، بزودی مدارک دیگری هم به کارنامه ام اضافه کنم.

وی ادامه داد: از نظر من نباید به موانع اهمیت داد و باید با  تلاش و کوشش، موانع را از سر راه کنار زد. همواره به آینده فکر می کنم و هیچ گاه نا امید نمی شوم و روز به روز بر تلاشم می افزایم. در زمینه ورزش نیز راجر فدرر که یکی از قهرمانان بزرگ جهان در رشته تنیس است، همواره الگو مناسبی پیش رویم بوده است.

آب خضر با تاکید بر  اینکه بکار بگیری از نیروی جوان و ورزشکار خانم در برخی از سازمانها و ادارات میتواند سبب افزایش پتانسیل و راندمان کاری بهتر شود تصریح کرد: از مسئولان در خواست دارم از نیروهای جوان بیشتر استفاده کنند چرا که بهره مندی از جوانان در زمینه مدیریت یا دوره های مربیگری و فدراسیون های مختلف میتواند سبب تحولی شگرف در پیشرفت سیاست های سازمانی و قهرمانی شود لیکن باید به جوان ها توجه شود و از زحماتی که در رشته های ورزشی می کشند تقدیر کرد و فضا را برای دیده شدن هنر ورزشی افراد، باز کرد.

گلاره آب خضر نسبت به  تغذیه ورزشکاران نیز تاکید کرد و گفت: یک ورزشکار باید به وعده های اصلی غذایی، قبل و بعد ورزش اهمیت دهد زیرا کمبود ویتامین ها باعث ضعف بدنی ورزشکار خواهد شد. مصرف روزانه حداقل ۸ لیوان آب برای ورزشکاران ضروری است و برنامه های غذایی ورزشکاران باید متناسب با پارامترهای گوناگون سن، نوع رشته، دوره ورزشی و …. تنظیم شود و  خودسرانه نمی توانند مواد غذایی را حذف کنند.

آب خضر در پایان یادآور شد: نداشتن برنامه غذایی مناسب در افرادی که شروع به فعالیت ورزشی می کنند بسیار آسیب زاست و انرژی لازم را برای ادامه ورزش نخواهند داشت بنابراین توصیه می کنم زیر نظر مربی و مشورت با متخصص تغذیه برنامه غذایی داشته باشند.