با برنامه ریزیهایی که در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در راستای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان صورت گرفته، علاوه بر ارتقای شاخصهای کیفی، مدت زمان انتظار طرح پرونده متقاضیان بیماری های صعب العلاج، از کار افتادگی و... در کمیسیونهای پزشکی استان به کمتر از میانگین کشوری رسید.

سایه گیلان: دکتر سعید خانجانی رئیس اداره شوراها و کمیسیون های پزشکی مدیریت درمان گیلان با بیان اینکه  کمیسیون های پزشکی سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی مصوب تیرماه سال ۱۳۵۴ برای تعیین میزان از کار افتادگی جسمی و روحی بیمه شدگان تامین اجتماعی وافراد خانواده های آنها تشکیل میشود گفت: از مهمترین وظایف کمیسیون تامین اجتماعی، اظهار نظر صریح و قانونی در خصوص تعیین میزان ازکارافتادگی و ادامه درمان بیمه شدگان ، بررسی استراحتهای پزشکی ایام بیماری، نوع کار، بررسی ادامه اشتغال بیمه شدگانی که بواسطه شغل در معرض ابتلابه بیماری یا حادثه ناشی از کار می باشند، بررسی صعب العلاج بودن بیماری کارکنان سازمان و… می باشد.

براساس این گزارش رئیس اداره شوراها و کمیسیونهای پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در خصوص اعضا و  چگونگی تشکیل کمیسیون بدوی و تجدید نظر گفت: با حضور یک متخصص جراح عمومی بعنوان رئیس ، یک متخصص داخلی به عنوان عضو ثابت، یک متخصص در رشته بیماری مربوط به عنوان عضو مرتبط، یک مشاورفنی بیمه ای، یک مشاور طب کار و بهداشت حرفه ای و یک نفر به عنوان دبیر، کمیسیونها تشکیل، پرونده های متقاضیان در آن مطرح و پس از معاینات مورد نیاز و  بررسی دقیق مدارک و مستندات و تطبیق آن با قوانین، نتایج و میزان از کار افتادگی و … تعیین و به بیمه شده اعلام می گردد.

دکتر سعید خانجانی کاهش زمان انتظار رسیدگی به پرونده های متقاضیان را یکی از مهمترین مطالبات بیمه شدگان در این حوزه دانست و گفت: در دوساله اخیر با تلاشها و اقداماتی که در مجموعه کمیسیون پزشکی مدیریت درمان گیلان  در راستای کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان صورت گرفت که از جمله آن میتوان به افزایش جلسات کمیسیون های تخصصی پزشکی، اقدام به جذب و همکاری با ۱۵ پزشک فوق تخصص و متخصص و… اشاره نمود، زمان انتظار رسیدگی به پرونده های متقاضیان از ۳۱روز به ۱۹ روز تقلیل یافت، این در حالی است که میانگین کشوری زمان رسیدگی به پرونده ها ۲۳ روز می باشد.

در این گزارش دکتر خانجانی از برخی اقدامات انجام شده جهت ارتقای شاخصهای کیفی در فرایند بررسی پرونده ها گفت و اظهار داشت: در سالیان اخیر با برنامه ریزی های مدون، تلاش مضاعف همکاران در واحد شورا و کمیسیون های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان و انجام اقداماتی نظیر ثبت الکترونیک پرونده های کمیسیونهای پزشکی، بدوی و تجدید نظر سالهای گذشته، تعامل مثبت با نمایندگان فنی اداره کل تامین اجتماعی استان ، بررسی دقیق واولیه پرونده های متقاضیان از کارافتادگی توسط پزشک همکارکمیسیون ، مکانیزه نمودن کلیه مکاتبات به منظور صرفه جویی در زمان و …، گامهای مثبتی در جهت ارتقای شاخصهای کیفی در فرآیند رسیدگی به پرونده های متقاضیان بیمه شده برداشته شده است تا موجبات رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان تامین اجتماعی استان فراهم آید.