فرماندار رشت با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و مدیریت زمان برای استفاده بهینه از اوقات فراغت ،خاطرنشان کرد: باید با تنوع بخشی در اجرای برنامه‌ها و توجه به سلایق جوانان در حوزه‌های گوناگون، امکان انتخاب و زمینه استقبال جوانان از طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت را فراهم آورد.

سایه گیلان:  دکتر حمید رضا امام پناهی در آیین افتتاح اوقات فراغت کانون های تابستانی آموزش و پرورش ناحیه یک رشت که با حضور معاون اداره کل آموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت و برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت؛ در محل مدرسه استعدادهای درخشان دخترانه فرزانگان برگزار شد با اشاره به تعطیلی دو ساله بسیاری از آموزش ها و برنامه ها در اثر همه‌گیری ویروس کرونا، اظهار داشت: برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا مانند وقفه در روند آموزشی و اختلال در کسب مهارت های اجتماعی، ارتباطی و سلامت جسمی و روانی جوانان، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در پر کردن اوقات فراغت داریم.
 فرماندار رشت با اشاره به ضرورت ارائه برنامه‌های متنوع غنی سازی اوقات فراغت متناسب با سلایق جوانان، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که امکان انتخاب و گزینش برنامه های مفید، مورد پسند و دلخواه برای جوانان وجود داشته باشد.
 وی افزود: تنوع برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در کنار ارائه محتوا؛ ضمن پاسخگویی به سوالات مختلف، می‌تواند موجبات نشاط اجتماعی و تعالی روحی افراد را فراهم سازد.
 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به شعار “هر دانش آموز، یک مهارت” به عنوان شعار مطرح در فعالیت کانون‌های تابستانی، گفت: استفاده از ایام تابستان در مهارت آموزی و تجربه اندوزی باید در هم افزایی با آموزش های پرورشی تربیتی و حرفه آموزی نقش موثری در توان اداره زندگی آینده جوانان ایفا کند.
 امام پناهی با بیان این مطلب که استفاده بهینه از زمان و برنامه ریزی برای اوقات فراغت منحصر به سن خاصی نبوده و هر کس در هر سنی باید به بهترین نحو از دقایق عمر خود بهره گیرد، افزود: چگونگی استفاده از زمان در سنین نوجوانی و جوانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ضمن جلوگیری از انحرافات احتمالی سبب پیمودن درست و سالم مسیر زندگی خواهد شد.
 فرماندار رشت با ذکر این مطلب که همه ما خاطرات خوشی از اردوهای دوران مدرسه در خاطر داریم، اظهار داشت: این موضوع تاکیدی است بر ماندگاری اثر برنامه‌های فرهنگی در ذهن و جان کودکان و اینکه با توجه به طولانی بودن ایام تعطیلات در کشور ما، این دوره نباید تبدیل به زمان دوری از آموزش و فراگیری شود و می توان از این فرصت برای با هم بودن و تمرین زندگی اجتماعی بهره برد.