شهرستان آستانه اشرفیه ، جلسه کار گروه اجرایی ثبت ملی صنایع دستی مروار بافی آستانه اشرفیه به ریاست مهندس ابراهیم فروحی ؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور مهندس مصطفی خانعلی نژاد ؛ معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ، مرتضی رحیمی نژاد ؛ بخشدار مرکزی ، شهردار آستانه اشرفیه و رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه ، روسای ادارات ذیربط و تنی چند از هنرمندان و بافندگان مروار ، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

سایه گیلان: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ضمن  ابراز خورسندی از ظرفیت ویژه صنعت مروار بافی در آستانه اشرفیه عنوان کرد : خوشبختانه با وجود ۵۷۱ هنرمند مروارباف و ظرفیت ویژه صنعت مروار بافی در آستانه اشرفیه این هنر در صف ثبت ملی قرار دارد لذا ایجاد شرکت تعاونی و فروشگاه های صنایع دستی در ترویج این صنعت ضرورت دارد.

وی ادامه داد : ایجاد اشتغال پایدار ، یکی از دستاوردهای این صنعت توأم با هنر در این دیار می باشد که با برپایی بازارچه دائمی عرضه هنرهای دستی میتوانیم کمک شایانی هم به شناساندن این هنر به همگان و هم به رونق گرفتن این کسب و کار نماییم.

مهندس خانعلی نژاد افزود : با وجود پتانسیل بالای آستانه اشرفیه در زمینه صنایع مروار بافی می توان علاوه بر بازار داخلی به بازارهای جهانی نیز صادرات داشته باشیم لذا  لازمه صادرات موفق ساختن نشان تجاری ( برند تجاری ) و همچنین طراحی المان و ایده پردازی است که میتوان این کار را با استفاده از ظرفیت نخبگان،جوانان بویژه دانشجویان انجام دهیم .

مهندس ابراهیم فروحی ؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نیز دراین جلسه از تشکیل کمیته اجرایی در شهرستان به دبیری رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان گفت و اظهار کرد: دراین جلسه بررسی شاخصه های ایجادشرکت تعاونی،بازاچه دائمی ،و مراحل روند ثبت این صنعت بررسی می شود .

در این جلسه پیشنهادات ایجاد کارگاه ، خانه خلاقیت در منطقه کورکاء و عبدالله آباد ،ایجاد موزه و گالری صنایع دستی ، جانمایی المان درهتل ها، بوم‌گردی ها ، نام گذاری میدان به نام میدان مروار  و دیگر موارد برای ثبت ملی این صنعت مطرح شد.